Content voor autobedrijven schrijven in 3 stappen

Content voor autobedrijven schrijven in 3 stappen

Ook voor autobedrijven geldt dat het belangrijk is om online gevonden te worden. Online zichtbaarheid zorgt ervoor dat je doelgroep je weet te vinden. Om organisch te ranken met zoekwoorden is het daarom belangrijk dat je relevante content online hebt staan. Maar waar schrijf je dan over?

Auto onderdelen online vinden

Allereerst natuurlijk auto onderdelen. Elke auto eigenaar is wel eens op zoek naar specifieke auto onderdelen voor het type auto dat hij of zij rijdt. Stel je voor dat je trotse eigenaar bent van een Ford Mustang. Wat doe je dan al eerst? Juist! Op zoek gaan naar mustang onderdelen. En niet voor iedereen geldt dat zij een vaste autogarage of dealer hebben. Ook veel mensen doen specifiek onderhoud aan hun auto liever zelf. Bijvoorbeeld kleine klusjes of ieder seizoen de banden vervangen. Die mensen begeven zich vaak online op zoek naar de juiste onderdelen. Zoals die mustang onderdelen. Hier speel je dus met de tekst op in door een tekst te vormen over de auto onderdelen waarin jij gespecialiseerd bent of die je specifiek bij jouw autobedrijf kan krijgen. Uiteindelijk is het doel dat je content schrijft die aansluit bij het zoekgedrag. Maar de content moet natuurlijk ook relevant zijn voor het product- of dienstenaanbod wat je voert.

Geef je content structuur

Nu je het onderwerp gekozen hebt is het belangrijk dat je je content structuur geeft. Grofweg kan je één thema per pagina aanhouden. Je pagina over autobanden gaat dus niet over trekhaken en vice versa. Daarnaast is het belangrijk om een stuk tekst visueel overzichtelijk te houden. Dit doe je onder andere door het gebruik van tussenkopjes. Zowel in documentprogramma’s, zoals Word, als in content management systemen zitten standaard koppen verwerkt. Meestal variërend van H1 tot H6. De H1 is gelijk aan de titel. H2 zijn de hoofdkoppen van je tekst, H3 zijn subkopjes, etc.

In actie komen

Nu de content staat moet je je nog afvragen wat iemand met deze content moet doen. Iemand informeren is leuk, maar daar zit je verdienmodel als autobedrijf niet in. De lezer moet actie ondernemen. Zoals een product bestellen of afspraak bij jou maken. Maak die actie dan ook zichtbaar en zo eenvoudig mogelijk. Met een zogenoemde call to action. Dit is bijvoorbeeld een button waarmee je een product in je winkelmand doet of die naar een pagina gaat om contact op te nemen voor een afspraak. Houd per pagina altijd in gedachten welke actie een bezoeker moet ondernemen. Succes!

 

Back to top