Online Marketing Tool

De Online Marketing Tool van ZipZoo

Wat is online marketing? Online marketing bestaat voor een steeds belangrijker deel uit content marketing. ZipZoo biedt je een professionele online marketing management tool om hoogwaardige content te publiceren. Je schrijft artikelen gericht op je doelgroep en plaatst deze op de internet marketing websites van ZipZoo. Het is belangrijk bij online marketing, dat je de artikelen plaatst in de juiste categorie. Hierdoor vertel je de zoek machines in welke categorie je artikel valt. Heb je een link verwijzing geplaatst naar je website, dan wordt deze categorie verwijzing ook doorgegeven. Voor deze SEO marketing gerichte vorm van online marketing heeft ZipZoo het Pro-portaal ontwikkeld.

De online marketing tool van ZipZoo heeft voor jou, maar ook voor de SEO bureau’s, een proef pakket ontwikkelt en hiermee kan je gratis een aantal artikelen publiceren. Je kan deze op een gebruikersvriendelijke wijze testen. Je kan meten wat het effect is op je doelgroep, maar ook de ranking binnen de zoek machines.

Hoe werkt de tool?

Een goede online marketing campagne bestaat uit een mix online marketing toolvan diverse soorten marketing en publicatie mogelijkheden. Zo kan je na de publicatie van je artikel gemakkelijk eenvoudig ‘viral gaan’. Binnen de online marketing services van ZipZoo vindt je onderaan de geplaatste artikelen de Sociale Media buttons. Deze helpen je heel snel en eenvoudig het artikel te verspreiden op internet en binnen je doelgroep.

Hoe belangrijk is online marketing?
Traditionele ‘reuzen’ vallen om doordat zichzelf niet voldoende kunnen positioneren op internet. Positioneren en de wijze van communiceren met de klant is cruciaal om te overleven. Een welbekend voorbeeld hiervan is V&D.

Waarom een online marketing tool?

Bedrijven die hun grootste bloeiperiode kenden in de vorige eeuw moeten zich aanpassen. Eigenlijk zijn ze al te laat als ze zich nu nog moeten aanpassen. Nu wordt er door de vakbonden moord en brand geschreeuwd, maar eigenlijk zit het al heel lang fout. Een bedrijf met alleen ‘bricks’ red het niet meer tenzij de beleving uniek is, maar de consument wil steeds meer. Een concept uit Amerika nabootsen is leuk, maar de klant is al zoveel gewend. Feitelijk komt het er op neer, dat men toch niet onder de ‘clicks’ uit komt. Men heeft al een magazijn, waarom daar niet een mooi loket naar de wereld aanknopen middels een goed werkende web shop? De klant zal minder in de winkel komen, maar brengt in ieder geval de Euro’s naar de web shop.

Een voordeel kan zijn dat net als bij de banken de klant steeds meer online gaat doen. Dus kan men toe met minder filialen, waar binnen de servicegraad naar de klant hoger is. Het personeel van de ‘oude school’ zal moeite hebben om zich aan te passen aan deze cultuuromslag. Het is net dit personeel wat het duurste is en is aangesloten bij de vakbond. Een feit is dat dit personeel wat minder flexibel is, terwijl deze mastodonten roepen om meer flexibiliteit. Het is pompen of verzuipen, slikken of stikken. Na V&D, volgt mogelijk Blokker of C&A en welke oude winkel formule bestaat er dan nog?! Bij Blokker is men drastisch aan het reorganiseren. De vraag is om men ook in staat is om het publiek te informeren en te interesseren, de Online marketing Tool kan daarbij helpen.

Adverteren op internet

De wijze van adverteren voor de traditionele bedrijven is hoofdzakelijk digitaal. Door de versnippering van het Tv-aanbod is ook adverteren op tv niet haalbaar en kostbaar. Dus de oude bedrijven moeten zichzelf opnieuw uitvinden in een veranderende wereld. De Bijenkorf is een bedrijf wat de weg heeft gevonden in de combinatie van clicks en bricks. Moeten we nu eenheidsworst krijgen? Nee, zeker niet want ook bij de Hema lopen ze tegen het vorige eeuwse denken aan. Ook de Hema is bezig met een reorganisatie. Maar gebruikt slechts in beperkte mate online marketing. En dan hebben we het niet over het hebben van een web shop. Er moeten artikelen worden gepubliceerd die informeren over de beschikbare producten in de web shop of online.

Online Shoppen

Het is tijd voor de nieuwe winkel formule ‘bricks and clicks’. De winkelende consument moet direct via een terminal in de winkel kunnen zien of het artikel op voorraad is en kunnen bestellen. Het aangename is dat het product later thuis wordt bezorgd. Dus niet zeulen met die boodschappen tassen. De consument moet zorgen dat de betaalkaart van de bank in de binnenzak zit. Vervolgens kan men de hele dag lekker shoppen en de boodschappen worden later thuisbezorgd. Supermarkten als Albert Heijn zijn hier al langer mee bezig. Ook zij hebben zich her uitvinden met vallen en opstaan. Het is niet voor niets dat Albert Heijn het online bedrijf Bol.com heeft opgekocht.

Online Marketing Strategies

Het is makkelijk om kritiek te leveren, maar de stap naar internet marketing, online marketing of content marketing voor online branding is minder groot dan je denkt. Uiteraard moet je wel een gedegen online marketing strategy en operationeel plan uitwerken.

Wil je artikel marketing of artikel link building inzetten met onze online marketing tool? Probeer het proef pakket van ZipZoo.

Voor wie is de tool gemaakt?

De online marketing tool van ZipZoo wordt gebruikt door zowel de kleine zelfstandige, online marketing bureau’s, zoek machine optimalisatie bedrijven, ZipZoo geeft iedereen de mogelijkheid om op betaalbare wijze zijn product of dienst te vermarkten op een professionele manier.

 

Artikelen plaatsen en publiceren op artikel websitesArtikelen plaatsen en publiceren op artikel websites

Maak een keuze voor een gewenst pakket

Algemene Artikel Websites

Algemene Artikel Websites

Artikelen publiceren op Algemene Artikel Websites

  • Keuze uit ruim 40 categorieën
  • Je kan zelf direct publiceren
  • Max. 4 in-content follow links
  • Max. 1 afbeelding per artikel
  • Max. 1 video per artikel
  • Je kan altijd nog je artikel bewerken
  • Geen contracten

Topic Gerelateerde Websites

Topic Gerelateerde Websites

Artikelen publiceren op Topic gerelateerde websites

  • Bekijk de aanwezige Topics: Topic Overzicht
  • Je kan zelf direct publiceren
  • Max. 4 in-content follow links
  • Max. 1 afbeelding per artikel
  • Max. 1 video per artikel
  • Je kan altijd nog je artikel bewerken
  • Geen contracten
marketing tool

ZipZoo marketing tool
Back to top