Artikel publicatie tool voor handig publiceren
De artikel marketing tool helpt jou om artikelen gemakkelijk te publiceren op verschillende aangesloten sites van ZipZoo. De tool is ontwikkeld om SEO marketeers en kleine / grote bedrijven snel toegang te geven tot relevante websites. Door het plaatsen van artikelen is het mogelijk om hoger in de Google zoekresultaten te komen en hierdoor ontvang je meer bezoekers op je website. Heb je een goed artikel geschreven, dan wil je dit snel wereldkundig maken. De tool van ZipZoo werkt op een eenvoudige manier.
Onze Artikel Marketing Tool proberen?
Een goed geschreven artikel geeft veel meer waarde
De artikel marketing tool staat alleen unieke artikelen toe. Jouw publicatie dient te voldoen aan een aantal criteria, unieke content is de belangrijkste. Ga geen content kopiëren, want zoekmachines straffen duplicate content keihard af. Je schrijft voor je doelgroep in een duidelijke taal. Belangrijke artikelen plaats je in de juiste categorie waardoor het meer waardering krijgt.
Andere criteria
Binnen de artikel marketing strategie zijn nog een aantal punten die heel belangrijk zijn:
- Zorg voor een pakkende titel
- Artikelen van minimaal 300 woorden
- Gebruik maximaal 5 zinnen in een alinea
- Plaats je een link verwijzing, doe dit halverwege de eerste alinea
- Gebruik geen exacte anchor text verwijzing
- Verrijk je content met een plaatje en/of video
- Gebruik Tags voor de leesbaarheid (h1, h2 en h3)
- Schrijf voor je doelgroep en natuurlijk nooit voor zoekmachines
Een online persbericht schrijven en publiceren kan via de artikel marketing tool van ZipZoo als onderdeel
van je strategie. Je kunt het persbericht echter zelf schrijven of uitbesteden aan professionele
tekstschrijvers. Journalisten volgen de niches waarbinnen jij je artikel plaatst. Heeft je
publicatie nieuwswaarde, dan nemen journalisten dit vaak over of herschrijven het voor een eigen
publicatie.
Het persbericht
Jouw persbericht moet minimaal 300 woorden lang zijn. De titel van je nieuwsbericht moet ‘pakkend’
zijn. Maak een korte inleidende alinea dit kort de vijf ‘W’s weergeeft. Dit moet de trigger zijn om verder
te lezen. Versterk je content door een plaatje of video toe te voegen. Voor online persberichten geldt
ook het principe ‘less is more’. De lezer scant je in bericht, dus een kort. Een krachtig bericht heeft
meer impact dan een lap content van 2000 woorden. Laat je bericht nalezen voordat je het publiceert. En
vergeet niet om opbouwend kritische tips te vragen aan je proeflezer(s).
Persbericht is geen reclame
Houdt je in een persbericht bij de feiten. Ga er geen verkapt reclamebericht van maken. De aandacht
van de journalisten is direct weg. Bij een volgende publicatie van jouw hand scrollen ze direct verder.
Denk je dat jouw tekst een te hoog commercieel gehalte heeft? Geen probleem deze tekst kun je
plaatsen bij ZipZoo, maar zal niet worden aangemerkt als persbericht.
Persbericht Social delen
Na de publicatie van je persbericht vindt je Social-buttons. Deze helpen je persbericht te verspreiden
via je eigen volgers.
Veel gestelde vragen over het schrijven persberichten
1. Wat kost een persbericht?
Schrijf jij je persbericht zelf, dan zijn de kosten gelijk aan de plaatsing kosten van een
willekeurig ander artikel binnen de ZipZoo tool.
2. Hoe persbericht verspreiden?
Een persbericht verspreiden maakt deel uit van een communicatieplan, waar het publiceren
van je nieuwsbericht binnen ZipZoo artikelportalen een onderdeel is.
3. Wanneer persbericht versturen?
De vraag ‘wanneer persbericht versturen’ wordt veel gesteld, maar is eenvoudig te
beantwoorden. Een persbericht verstuur je als er nieuws is. Nieuws waar je lezers in
geïnteresseerd zijn.
4. Moet een persbericht uniek geschreven zijn?
Ja, iedere publicatie moet unieke content bevatten. Controleer je content eerst met Copyscape voordat je het daadwerkelijk gaat publiceren en zorg ervoor dat je content 100% uniek is, doe jij content kopiëren dan zal je daar negatieve reacties gaan ondervinden ook loop de artikel website waar de gekopieerde content wordt geplaatst het risico om uit de index gehaald te worden. Doe dit dus niet en publiceer alleen kwaliteit en unieke content, op de lange termijn pluk je hier de vruchten van.
Nothing Found
It seems we can’t find what you’re looking for. Perhaps searching can help.
Na het plaatsen van je artikelen heb je de mogelijkheid om het te beheren.
Een aanpassing maken in je gepubliceerde content kan ‘levenslang’. Moet een artikel na verloop van tijd worden verwijderd, dan kun je dit zelf doen. Alle aanpassingen voer je uit met behulp van de app.
Jouw geplaatste artikel blijft ‘levenslang’ beschikbaar totdat jij het verwijdert.
- Het verwijderen van je artikel doe je ook met de publicatie tool.
Voor het plaatsen van een artikel is het handig om eerst even onze voorwaarden te lezen op deze pagina: voorwaarden
Kan ik mijn artikel delen op de social media zoals Facebook, Twitter, en LinkedIn?
Dat kan zeker, het is zelfs aanbevolen om je artikel zoveel mogelijk te verspreiden op de sociale media. Hoe vaker je artikel gelezen, geliked en gedeeld wordt hoe hoger de waarde van jouw artikel wordt en zal dan ook terug te zien zijn in de zoekresultaten.
Hoe kan ik mijn artikel doorplaatsen?
Zorg als eerste dat je bent ingelogd bij je social media bronnen, bezoek vervolgens je gepubliceerde artikel dat je hebt geplaatst met de marketing applicatie en onder het artikel vind je de knoppen waarmee je door middel van een paar klikken het artikel kunt doorplaatsen.