Home » Marketing Nieuws » Zijn mijn inkomende links wel voldoende relevant voor mijn website?

Zijn mijn inkomende links wel voldoende relevant voor mijn website?

Hoe kom je er achter of inkomende links voldoende relevant zijn voor jouw online business? Als webmaster van een koffieproducten verkopende webshop of –site probeer je inkomende links te krijgen van branchegenoten. Je veronderstelt dat de opgebouwde Trust Flow categorie (TF) van de branchegenoot hetzelfde is als de site die jij beheert. De praktijk toont aan dat dit vaak niet het geval is…

Wanneer je wilt beoordelen of een inkomende link relevant is, kun je gebruik maken van Majestic.com. Deze tool geeft je inzicht in de opgebouwde TF van je eigen website, maar ook van je branchegenoot. We zullen het verduidelijken aan de hand van enkele voorbeelden.

Voorbeeld 1:
In ons voorbeeld gebruiken de website van een willekeurig koffie website. De URL hebben we ingevoerd in Majestic (betalende versie). De website in ons voorbeeld blijft achter in de rankings op diverse zoektermen. Als je on page alles ‘volgens het boekje’ hebt gedaan, dan kan het verhelderend zijn om de kwaliteit van de inkomende links te beoordelen. In de afbeelding kun je zien dat de koffiesite goed scoort op het hoofdonderwerp Computers / Software / Business. Echter voor het beste resultaat in de zoekmachines zou deze website goed moeten scoren op hoofdonderwerpen als Business / Food and Related Products en Recreation / Food.

koffie-websiteVoorbeeld 2:
Een voorbeeld hoe het wel moet, is te zien als we www.marketingfacts.nl laten beoordelen door Majestic. Zoals de URL doet vermoeden, is deze website gericht op online marketing.

marketingfacts.nl

In de bovenstaande afbeelding is te zien dat deze website een hoge score heeft op de hoofdonderwerpen Business / Marketing and Advertising en Computers / Internet / Web Design and Development.  Deze categorieën sluiten uitstekend aan bij het hoofdonderwerp van de website. Het succes van deze website in de rankings wordt mede bepaald door de correct TF categorieën.

Voor het succes van je eigen website(s) is het dus erg belangrijk dat het je website binnen de juiste TF categorieën valt. Het juiste hoofdonderwerp wordt steeds belangrijker in de (nabije) toekomst. Het behoort tot de belangrijke criteria waarop de algoritmen van de zoekmachines een website beoordelingen. Voor de variatie en een natuurlijke opbouw van je inkomende linkverwijzingen is het logisch dat je linkverwijzingen met verschillende onderwerpen naar je website verwijzen. Wanneer je website alleen maar uit 1 of 2 categorieën linkverwijzingen ontvangt, kan dit als onnatuurlijk worden beoordeeld. Dit kan nadelige effecten hebben voor je website.

Geen betalende Majestic versie, wat nu?

ZipZoo gebruikt de zeer handige tool van Majestic.com. Het is voor bedrijven in het MKB een kostbaar abonnement, zeker omdat u het niet veelvuldig gaat gebruiken. Toch is het belangrijk om inzicht te krijgen in de links die naar uw site verwijzen en wat de relevante van de links is. Om het u gemakkelijk te maken heeft ZipZoo een nieuwe service gelanceerd. Je kunt artikelen plaatsen op onderwerp gerelateerde websites waardoor je eenvoudig relevante linkverwijzingen kan krijgen vanuit de juiste TF categorieën. Wil je ZipZoo laten beoordelen of je website voldoet, is dit mogelijk bij het afsluiten van een artikelpakket.

Indien je nog niet weet wat de beste TF categorie voor je website is, kan ZipZoo advies geven. Door contact op te nemen geven we je een duidelijk advies over de categorieën die het beste aansluiten bij je website.

Artikelen plaatsen in de relevante TF categorie

Zodra bekend is welke categorieën relevant zijn voor je website kan je aan de slag gaan met het publiceren van artikelen op onderwerp gerelateerde domeinen. Die doe je binnen het 2e portaal van ZipZoo (pro.zipzoo.nl). De online tool voor het publiceren is gebruiksvriendelijk en natuurlijk gebouwd, zodat je direct in staat bent om een artikel te publiceren. Per onderwerp gerelateerd artikel website is het mogelijk om meerdere artikelen te plaatsen met linkverwijzingen naar verschillende pagina’s binnen je website. Wanneer een artikelwebsite meerdere verwijzingen heeft naar verschillende pagina’s binnen je website, bouw je een vertrouwensband op met de verwijzende website. Ook dit wordt gewaardeerd door de zoekmachines.

Op onderstaande afbeelding kun je zien hoe eenvoudig het is om een keuze te maken voor het gewenste onderwerp met onze artikel marketing tool.

onderwerp gerelateerde websites

Op deze pagina ( TOPIC OVERZICHT ) vind je een overzicht van de reeds bestaande categorieën die beschikbaar zijn in de pro portaal. Heb je zelf niet zoveel met het schrijven van artikelen (minimaal 400 woorden), dan kun je dit laten uitvoeren door ZipZoo. Mocht de gewenste hoofdcategorie niet beschikbaar zijn, dan gaan we in overleg met je om vervolgens beschikbare domeinen te zoeken die voldoen aan de gewenste TF categorie.

Direct starten met het plaatsen van artikelen op onderwerp gerelateerde websites, maak dan een keuze uit één van onderstaande pakketten:

5 Artikelen Plaatsen
€ 7,50 Ex BTW
Publiceren binnen 90 dagen.
Toegang tot alle aangesloten onderwerp gerelateerde artikel websites.
10 Artikelen Plaatsen
€ 15,00 Ex BTW
Publiceren binnen 90 dagen.
Toegang tot alle aangesloten onderwerp gerelateerde artikel websites.
20 Artikelen Plaatsen
€ 30,00 Ex BTW
Publiceren binnen 90 dagen.
Toegang tot alle aangesloten onderwerp gerelateerde artikel websites.
40 Artikelen Plaatsen
€ 60,00 Ex BTW
Publiceren binnen 90 dagen.
Toegang tot alle aangesloten onderwerp gerelateerde artikel websites.
80 Artikelen Plaatsen
€ 100,00 Ex BTW
Publiceren binnen 90 dagen.
Toegang tot alle aangesloten onderwerp gerelateerde artikel websites.
200 Artikelen Plaatsen
€ 200,00 Ex BTW
Publiceren binnen 90 dagen.
Toegang tot alle aangesloten onderwerp gerelateerde artikel websites.

 

Comments are closed.