Online marketing

Online marketing

Online marketing bestaat voor een steeds belangrijker deel uit content marketing. ZipZoo biedt u een professionele mogelijkheid om hoogwaardige content te publiceren. U schrijft artikelen gericht op uw doelgroep en plaatst deze in het artikel portaal van ZipZoo. Het is belangrijk bij online marketing, dat u de artikelen plaatst in de juiste categorie. Hierdoor vertelt u de zoekmachines in welke categorie uw artikel valt. Heeft u een linkverwijzing geplaatst naar uw website, dan wordt deze categorieverwijzing ook doorgegeven. Voor deze SEO-gerichte vorm van online marketing heeft ZipZoo het Pro-portaal ontwikkeld.

ZipZoo heeft voor u, maar ook voor de SEO-professionals, een proefpakket ontwikkelt. U kunt op een gebruiksvriendelijke wijze testen. U kunt meten wat het effect is op uw doelgroep, maar ook de ranking binnen de zoekmachines.

Tab Strategie
Een goede online marketing campagne bestaat uit een mix van publicatie mogelijkheden. Zo kunt u na de publicatie van uw artikel gemakkelijk eenvoudig ‘viral gaan’. Binnen het artikelportaal van ZipZoo vindt u onderaan de Social Media buttons. Deze helpen u heel snel een eenvoudig het artikel te verspreiden binnen uw doelgroep.

Lessen
Traditionele ‘reuzen’ vallen om doordat zichzelf niet voldoende kunnen positioneren. Positioneren en de wijze van communiceren met de klant is cruciaal om te overleven. Een recent voorbeeld hiervan is V&D.

Wat kunnen we leren van V&D?

Bedrijven die hun grootste bloeiperiodeOnline Marketing kenden in de vorige eeuw moeten zich aanpassen. Eigenlijk zijn ze al te laat als ze zich nu nog moeten aanpassen. Nu wordt er door de vakbonden moord en brand geschreeuwd, maar eigenlijk zit het al heel lang fout. Een bedrijf met alleen ‘bricks’ red het niet meer tenzij de beleving uniek is, maar de consument wil steeds meer. Een concept uit Amerika nabootsen is leuk, maar de klant is al zoveel gewend. Feitelijk komt het er op neer, dat men toch niet onder de ‘clicks’ uit komt. Men heeft al een magazijn, waarom daar niet een mooi loket naar de wereld aanknopen middels een goed werkende webshop? De klant zal minder in de winkel komen, maar brengt in ieder geval de Euro’s naar de webshop. Een voordeel kan zijn dat net als bij de banken de klant steeds meer online gaat doen. Dus kan men toe met minder filialen, waar binnen de servicegraad naar de klant hoger is. Het personeel van de ‘oude school’ zal moeite hebben om zich aan te passen aan deze cultuuromslag. Het is net dit personeel wat het duurste is en is aangesloten bij de vakbond. Het is dit personeel wat minder flexibel is, terwijl deze mastodonten roepen om meer flexibiliteit. Het is pompen of verzuipen, slikken of stikken. Na V&D, volgt mogelijk Blokker of C&A en welke oude winkelformule bestaat er dan nog?! Bij Blokker is men drastisch aan het reorganiseren. De vraag is om men ook in staat is om het publiek te informeren en te interesseren… Online marketing kan daarbij helpen.

Oude wijn in nieuwe zakken

De wijze van adverteren voor de traditionele bedrijven is hoofdzakelijk digitaal. Door de versnippering van het TV-aanbod is ook adverteren op TV niet haalbaar en kostbaar. Dus de oude bedrijven moeten zichzelf opnieuw uitvinden in een veranderende wereld. De Bijenkorf is een bedrijf wat de weg heeft gevonden in de combinatie van clicks en bricks. Moeten we nu eenheidsworst krijgen? Nee, zeker niet want ook bij de Hema lopen ze tegen het vorige eeuwse denken aan. Ook de Hema is bezig met een reorganisatie. Maar gebruikt slecht in beperkte mate online marketing. En dan hebben we het niet over het hebben van een webshop. Er moeten artikelen worden gepubliceerd die informeren over de beschikbare producten in de webshop of online.

Zonder strijd geen overwinning

Het is tijd voor de nieuwe winkelformule ‘bricks and clicks’. De winkelende consument moet direct via een terminal in de winkel kunnen zien of het artikel op voorraad is en kunnen bestellen. Het aangename is dat het product later thuis wordt bezorgd. Dus niet zeulen met die boodschappen tassen. De consument moet zorgen dat de betaalkaart van de bank in de binnenzak zit. Vervolgens kan men de hele dag lekker shoppen en de boodschappen worden later thuisbezorgd. Supermarkten als Albert Heijn zijn hier al langer mee bezig. Ook zij hebben zich heruitvinden met vallen en opstaan. Het is niet voor niets dat Albert Heijn het online bedrijf Bol.com heeft opgekocht. Een ander mooi voorbeeld van online marketing kunt vinden bij schoenenreus Torfs in België.

Hoe ?

Het is makkelijk om kritiek te leveren, maar de stap naar internet marketing, online marketing of content marketing is minder groot dan u denkt. Uiteraard moet u wel een gedegen strategisch en operationeel plan uitwerken.

Wilt u artikelmarketing of content marketing integreren in uw online marketing? Probeer het proefpakket van Zipzoo.