Augmented Marketing

Uw augmented marketing en augmented reality kunt u ondersteunen met mini-websites en het artikel portaal van ZipZoo. Augmentend marketing en augmented Reality (AR) zijn aan elkaar gekoppelde begrippen welke ‘hot’ zijn in marketingkringen. De hedendaagse consument is moeilijk te verleiden vanwege een overaanbod aan commerciële en andere informatie. Om dit te doorbreken doen (non)commerciële organisaties aan augmented marketing. Binnen augmented marketing wordt gebruik gemaakt van augmented reality en kan worden gebruikt in elke business, maar wat is het…?

Augmented marketing, wat is het?

Over augmented marketing bestaan een aantal definities die zich in de toekomst zullen uitkristalliseren tot een eenduidige definitie. Bij ZipZoo hanteren we een pragmatische beeldvorming. Augmented marketing maakt gebruik van augmented reality waardoor een gemixte (driedimensionale) realiteit ontstaat. Werkelijke beelden worden aangevuld met digitale informatie. Dit zorgt voor een nieuwe gebruikerservaring o.a. tijdens het bezoeken van een winkel, bezoeken van een stad, het bezichtigen van een huis of auto. Het enige wat de gebruiker nodig heeft is een PC, tablet of smartphone met camera. In de toekomst wordt ook veel verwacht van technieken zoals ‘Google glass’.

Meer voorbeelden

Stel dat je in een showroom komt waar je 10 wijnkasten opgesteld ziet staan en je hebt een iPad bij je. Door met de camera van de iPad te kijken naar elke willekeurige wijnkast, zie je het scherm van de iPad aanvullende informatie verschijnen. Denk hier aan prijs, levertijd, energieverbruik, aantal flessen dat u kunt opslaan en dergelijke. U kunt ook vooraf thuis de plaats gefilmd hebben waar de wijnklimaatkast of wijnbewaarkast moet komen te staan. Met deze gegevens gaat u naar de showroom en u krijgt direct op uw scherm te zien of de wijnkast die u bekijkt, past op de plaats die u voorzien heeft. U zult dan ook minder verkopers in de showroom zien, omdat u alle informatie zelf voor handen heeft. De verkoper wordt meer een productspecialist om ‘bijzondere’ vragen te kunnen beantwoorden. Anderzijds kan de verkoper u helpen om de benodigde applicatie te starten die u nodig heeft tijdens uw rondgang in de showroom.

Als je als toerist naar New York gaat, dan kun je over 5th Avenue wandelen. Je pakt je smartphone en kijkt door de camera van het parcours dat je gaat lopen. Direct verschijnen er op je scherm bijvoorbeeld aanduidingen welke aanbieding Starbucks heeft. Of u kijkt naar een stuk braakliggend terrein en ziet direct een digitaal gebouw staan. U krijgt al een beetje zicht op de toekomst, omdat de projectontwikkelaar content heeft toegevoegd.

ZipZoo

De content die u, of uw gebruikers, hebben gecreëerd, kunt u plaatsen op uw eigen hosting, maar ook bij ZipZoo. Hiervoor wordt gebruikt van speciale mini-websites met uw opgegeven domeinnaam (indien beschikbaar). Deze kunnen volledig worden ingericht volgens uw inzicht en voorzien van ‘social buttons’. Hierdoor kan de gebruiker zijn of haar ervaring direct online delen. Voor uw marketingafdeling bieden de mini-websites de mogelijkheid om snel publicaties te realiseren. Om bezoekers te trekken naar uw publicaties kunt u ook gebruik maken van het artikel portaal van ZipZoo.

Wilt u augmentend marketing toepassen? ZipZoo helpt u met promoten van uw augmented reality.

 

Back to top